Saturday, September 17, 2011

HANTU paling GLAMER kt TEMPAT aku BLAJO

Aku mrupekan plajar kt sbuah IPT area Penang. Stakat ni x penah ade kes lagi pase budak jumpe hantu kt tempat aku blajo. Tapi kisah silam hantu yg pernah muncul kt sni agak popular jugak. Bagi yg x tau aku akan beri tahu. Bru2 nie aku ade la jumpe bekas plajor tempat nie dan beberape org yg pernah ke tempat nie cakap kt sni ade PONTIANAK yg suke "merenung". Depe mesti tanye kt aku dh jumpe ke belom pontianak tu. Giler ke ape, sape la yg nk jumpe.......


BERMULALAH KISAH-KISAHNYE.....

Cerita2 hantu kt tempat aku blajor nie x la banyak sangat yg aku tau. Tp yg aku nk critekn skarang adelah crite hantu yg prnah diceritakn oleh bekas pensyarah aku yg prnah menjadi warden sebuah blok asrama pompuan dn sebuah blok asrama laki2.


1. PONTIANAK GLAMER

Kes pontianak nie brlaku dkt blok pompuan. Nk dijadikan crite, stu mlam 2 kt asrama pompuan ramai yg balik sbb ade cuti. Yg tinggal ade la beberape kerat. Pas tu ade la 2-3 org minah nie borak2 dkt kerusi batu tengah halaman blok asrama. Rumah pensyarah aku dkt aras blok asrama paling bawah jadiknye dkt aje dngan lokasi kejadian.
mse tu pensyarah aku tengah buat keje dekat ruang tamu rumah beliau......


Tetibe suasane menjadi pelik.......

suasane pelik tu berlaku dekat minah2 yg tengah dok kt halaman tu......

Lintang-pukang minah2 tu lari pegi masok umah pensyarah aku tu. Masing2 muke udah pucat pas tu siap menangis-nangis lagi mcm org nmpk hantu. Udah la pensyarah aku tu naik cuak. Minah2 tu pun ckap la depe sebenonye mmg nmpk hantu kt luar tadi. Dengan yakinnye pensyarah aku cakap la kt sini xde hantu.
hbes trauma minah2 trsebut.......

Pensyarah aku tu pon kluar la dr rumah untuk melihat hantu yg didakwa muncul td. Tengok punye tengok xde la pulak die nmpak. Kemudian die tanye la balik minah2 tadi kt mne hantu yg depe cakap tu.
carik punye carik x la pulak pensyarah aku nmpak bende tu.......

Rupenye makhluk tersebut tengah MELAYANG DEKAT ATAS.... Patot la x nmpak sbb pensyarah aku td usha area bawah je. Aku ade la tanye mse pensyarah aku tu crite, muke pontianak tu mcm mne. Pensyarah aku ckap x brape nk clear tp kalo usha btoi2 mate bende tu tengah usha die balik la. Ape lagi cabot la pensyarah aku msok umah balik.
la....kt atas rupenye bende tu.......
Slepas melihat keadaan trsebut pensyarah aku menjadi lipas kudung masok ke dalam rumah. Beliau ajak la minah2 tu minom teh dule. Pas tu die hantor minah2 trsebut msok bilik. Katenye lepas brite tentang kejadian trsebut trsebar, budak2 asrama pon jadik trauma jugak smpe 2-3 bulan. Sume pakat tido & tutup lampu seblom 12 malam.......

2. HANTU TERMENUNG

Kes hantu trmenung pon blaku kt blok asrama yg sme. Waktu tu hri siang dan pensyarah aku merangkap warden blok tu pegi round2 blok asrama. Die bawak kunci bilik2 asrama tu skali.
mule2 mcm xde mende je......

Mse tengah jalan dekat koridor tetibe die trdengar bunyi aneh datang dari sebuah bilik.....
tetibe muncul bunyi aneh.....hehehhe.....

Die pon pegi la ke bilik tu sbb nk cek apekebende yg brlaku. Mne la tau budak2 pompuan tengah dok buat bende bukan2. Nnt warden jugak yg kne.....
siapa itu??????????????????????

Slepas pintu dibukak, jeng....jeng....jeng.... Makhluk brbentuk ala2 pompuan brambut panjang sedang duduk dkt katil pas tu kepale die tunduk ke bawah. Tanpe membuang mase, pensyarah aku memulakan langkah seribu untuk blah dr bilek tersebut. Kalo tunggu takot pulak kne ngorat dengn bende tu....
alamak.... mcm tu la pulak rupenye........

Lokasi bilek tersebut dikatekan dekat bahagian bucu bersebelahan dengan bilik bacaan. Bru2 nie pon ade la pulak budak prgi terjun dr tempat tu. Poyo je nk publisiti murahan mcm taik pon ade. Kalo mati ok jugak.....


3. HANTU PENGANTIN POMPUAN CINE

Slepas mnjadi warden untk asrama pompuan bebrape tahun, pensyarh aku brpindah ke blok lelaki. Kisah bermule apabile ade 2 org penghuni asrama pegi jumpe die utk menceritekan sesuatu....
cerita ingin dimulakan.......

Mule2 depe segan nk crite...
sume diam....bayangkan ade bunyi cengkerik.......

Las2 depe cite jugak bahawa tiap malam mesti ade pengantin pompuan cine datang dalam bilek depe pas tu ajak ROMEN. Sekian...
untung badan...tp masalahnye bende tu hantu.......

Sbenonye blok asrama lelaki yg nie agak glamer dengan hantu2 berbangse cina. Warden yg duduk skarang kt blok tu pun penah la citer kt aku dn kawan2 yg lain pase die penah tangkap gambo anak die dkt dalam umah warden. Pas tu dalam gambar tu ade lembage pelik, badan nye mcm lalaki cina yg gemok dn boroi pas tu kepalenye babi.....ish...ish...ish....
mcm nie kot rupenye........


PENUTUP

Begitulah kisah2 hantu yg aku dengo pase kt tempat aku baljo nie. Untuk pengetahuan korang, pensyarah yg menceritekan sgalenye kt aku tu dh pergi meninggalkan kite pade awal tahun nie. Nseb baik beliau sempat crite sbb tahun lepas bliau yg ajar aku. Aku sngt kagum dengn beliau sbb berani nk kongsi pengalaman jumpe hantu dengn plajar. Jarang aku jumpe org macm tu. Aku menganggap kisah2 trsebut sbagai kenangan yg membuktikn bhwa kami prnah berkolaborasi. Aku dn kawan2 yg lain akan terus merindui beliau dan tidak akan melupekan segala jasa baik yg beliau prnah kasi dkt kami. Al-Fatihah.........

CCCccHHHhhhAAAaaaLLLlllOOOOooo.......

No comments:

Post a Comment