Sunday, September 30, 2012

ASSrama: BASUH BAJU 2.0

Seblum ni aku dh cite pase kes yg brlaku kalo basuh baju pake mesin kat asrama. Entri kali ni juga merupekan kesinambungan drpade cite smalam. Kes yg berikutnye berkaitan dengan ayor yg bertakung dalam mesin basuh. Kes ayor bertakung ni la yg paling kerap berlaku kt aku. Kalo baju yg kite jemor kne hujan mesti rse sedih tp kalo kes ayor bertakung nie mmg bengang tahap gaban la. Rse nk koyak2 baju jadik HULK aje rsenye. 

Stiap kali masokkan baju dalam mesin mesti harapan kita basuhan tersebut tamat dengn jayanye.

Lalu kite tinggalkan mesin basuh dengan jiwa yg tenang dn tenteram.

Tapi alangkah sedihnye apabile perkare yg diharapkan tidak menjadi.

AYOR BERTAKUNG DALAM MESIN.... ARGHHHHHH........


FAKTOR AYOR BERTAKUNG
Perkare seperti ini berlaku disebabkan oleh beberape faktor... Ade faktor yg boleh dimaafkan kerane tidak disengajekan tapi ade jugak faktor yg datang drpd SETAN2 KEPALE BABI... Untuk pengetahuan lebih lanjut teruskanlah membaca.....

1. KAREN TAK DE

Yg ni faktor yg tidak disengajakan dn boleh dimaafkan lagi. Kengkadang kalo over sangat pake karen kt asrama mesti jadik blackout. Ade punat yg dekat bilik kebal yg jatuh la besenye. Kalo ujan lebat yg disertakan dngn petir pon boleh mengakibatkan karen xde. Akibat drpd ketiadaan karen, mesin pon berenti, basuhan berenti, spin berenti, segalenye berenti dan ayor bertakong.........


2. AYOR MASOK KECIK BENO

Problem ayor kt asrama mmg slalu jadik. Ni tahun kelapan aku duk kt asrama so kalo ayor problem tu bukan la bende yg pelik. Kengkadang bile nk basoh baju gune mesin, ayor yg masok tu kecik beno. Mase yg panjang trpakse diambil untuk memenuhkan satu mesin. Rugi la sbb mesin basuh asrama pake timer. Las2 nk spin dh tak sempat. Ayor bertakung baju pulak lenjun nak haram.....


3. SETAN KEPALE BABI

Faktor yg ni mmg FUCK. X bleh dimaapkan langsung. Disebabkan tak puas hati baju dalam mesin pulak kne dajal. Penah la jadik kt aku skali. Yg paling babinye kalo buat tu x kantoi x pe la jugak, yg nie dh terang2 kantoi ngn aku. Dh la aku tau spe yg buat. Hbes baju aku basuh tak setel pas tu rugi RM2. Aku malas je nk serang-menyerang sbb aku tau nnt die dapat balek la ape yg die buat. BABI mesti BABI... SETAN mesti SETAN.... sabor.... sabor....


AKIBAT
Akibat drpade air bertakung senang je... 1st kne perah kaw2 seblum sidai@ 2nd masokkan lg RM2.....


PENUTUP

Sabar itu separuh drpd iman..... (sori dh terlepas sket kesabaran)

CcCcCccChHHHHhaAaaAalLlLlOoOoOoOoOo..........

3 comments:

  1. Wahh Manteb artikelnya . Blog nya juga rapih . Semoga adminnya mau Follow, Berkomentar dan Tukeran link dengan Blog sederhana saya --> http://share4rt.blogspot.com/

    Pasti deh saya Folback

    Semoga saja mau :)

    ReplyDelete
  2. sudah saya follow... harap dapat difollow kembali.... :D

    ReplyDelete