Sunday, October 6, 2013

makanlaju MOI AYAM

Stelah skian lme menyepi tetibe aku sangap nk update blog aku ni. Seblom nie bizi beno rsenye ditambah pulak xde idea nk aku propa. Dh alang2 entri kali ni aku nk sembang pasal makanan sedap yang aku penah jumpe skitar PENANG ni. Smemangnye bende yg aku x bleh nafikan pasal penang ni adelah makanannye yg sedap2. Bajet food blogger plak aku ni.... ahahhahaha....

Lokasi makanan sedap yg aku nk sembang dalam entri kali ni ade kt market@pasar basah Penanti je. Aku slalu datang situ untuk breakfast hri sabtu ngn ahad. Ade banyak warung dan makanan yg dijual kt stiap warung adelah laen2. Slama 4 tahun aku blajor kt area penang nie, bru tahun nie kawan aku yg bername Elun prkenalkan aku ngn tempat tu. Skali rse terus nk datang lagi. Keadaan yg sme pon trjadik kt kawan2 aku yg bru try breakfast kt situ. Tapi warung yg aku akan singgah mesti warung yg sme je stiap kali datang smpekan tuan kedai tu pon dh knal aku sebabnye kt situ ade trjualnye makanan peberet aku.


MOI SUP AYAM

Bagi yg x tau amende kejadahnye moi sup ayam tu, moi sup ayam tu sbenonye mcm bubor nasik je.... ala2 bubor ayam McD gitchewww... Harga semangkuk moi ayam cume RM2.50 je... kalo nk bungkus hrgenye RM2.00 sbb tupperware yg die gune kecik sikit dr saiz mangkuk. Stiap kali order aku akan mintak bawang goreng lebih supaye aroma moi ayam tadi lebih fantastic, awesome, & kebaboom. Kalo nk moi sup daging @ bihun sup pon ade jugak kt warung ni. Extra story pasal owner warung moi ayam ni, die adelah org ke-154 yg kte aku ni org KELANTAN. Whattttttttttt.... teman ni org PERAK la... ade jawa2 sket.... ahahhaha...

dis is mai peberet berekfes.... moi ayam wit ekstera bawang goreng.....


ROTI CANAI KAKAK

Mcm pelik je aku bagi name roti canai tu jadik roti canai kakak. Sebenonye roti canai mcm bese je die jual cume yang tukang tebor roti tu adelah seorang yg berstatus kakak, wanita, perempuan, dan ibu. Hebatnye akak tu bile menebor, tepung roti canai tu x koyak2. Harga untuk sekeping roti kosong cume RM0.70. Stiap kali order aku akan mintak dua keping. Kuah roti canai nie ade rse manis2 sket. Kena la ngn slera aku. Majoriti pembantu kt warung roti canai kakak adelah budak2. Aku rse tu anak die and the geng of anak die. Btw aku akan order kopi panas kt warung nie skali. Memang kaw-kaw-kaw-kaw-kaw la kopi die buat. Harga secawan kopi hanya RM1.00.

roti kosong 2 keping....


ok setel perangai gemuk........



KUETIAU KERANG ABANG CHIK

First question, abang chik pon ade kerang ke.... ahahahaha.....Walaupn nme nye kuetiau kerang abang chik tp yg tukang jual, tukang goreng, tukang bungkus sumenye kakak chik yg buat. Kuetiau kerang abang chik nie bru bukak kt area market Penanti. Bagaimnepon, seblom ni aku dh rse dh kuetiau kerang kt pasar malam. Boleh tahan la dengan kuantitinye yg cukup utk seorg makan dan hargenye yg hanya RM3.50. Paling awesome sbb die letak udang sket. 

Ini dia kuetiau kerang abang chik.... abang long, ayahanda x bukak lagi depe punye warung kuetiau....

kecik je khemah yg die bukak tp tukang goreng nye bleh tahan 'besar' la..... ahahhahah.....



Stakat tu je la kot untuk entri kali ni. Sebenonye banyak lagi warung yg jual makanan sedap kt market Penanti tu untuk breakfast mcm roti jala 4 keping RM2.00, nasik lemak bungkus RM1.00, dll.Entri yg bru nnt aku akan sembang makanan sedap yg laen pulak.

CCccHhhHhaAaAaLlLlLoOOo......

No comments:

Post a Comment