Sunday, April 29, 2012

KENANG kami di IPG... ahaks...

Tau ke kome amende IPG tu, sure ade yg x tau kan. IPG adelah singkatan kepade Institut Pendidikan Guru. Sebelom nie lebeh dikenali sbgai Maktb Perguruan dan berubah nme pade tahun 2006 slepas pengisytiharaan naik taraf maktab perguruan kepade institut perguruan diumumkan.
nie logo baru untuk IPG sluruh Malaysia. Sume IPG pake logo same je skrang........

Kalo masok IPG je mesti org kate kami nk duit elaun. Ade ke patot cakap bende yg dh pasti. Sape yg tak nak duit tu ce cakap kt aku bior aku amek duit die. Nampak beno menipunye kalo ngaku x nk elaun. Pastu ade je suare2 sumbang yang kate IPG adelah pilihan terakhir kalo x dapat masok U. U'olsss ingt senang nk masok, dulu pon mse temu duga nseb bek aku same ngn Topek, dapat la aku klentong lbeh. Jangan nnt terhegeh-hegeh mintak masok IPG smpe temu duga 10 kali mcm yg jadik skrang sudah...

Bajet stail pulak emo, hehehehhe.... ok la, overall nye ade 27 IPG di sluruh Malaysia. Tapi aku nk nyembang pase 10 IPG je yg dihuni oleh budak Batch ke-21 SEMESTI yg cukup HEBAT dan UNGGUL. Entri nie khas aku buat memandangkan depe ngn aku yg ade kt IPG nie dh nk exam bulan 5 nanti.... Bagaimnepon, logo-logo yg ditunjukkan kt bawah dh x dipakai sbb dh gune logo baru seperti yg kt atas tu...

1. IPG KAMPUS PERLIS, Perlis
apese 'P' nye smpe 3... Institut Perguruan Perlis 'P".......

IPG paling ke utara di Malaysia. Perlis jugak mrupekan negeri paling lewat menerima institut perguruan. IPG nie dibina pada tahun 1996 dan dirasmikan pade tahun 1999. Name lame IPG Kampus Perlis ialah Maktab Perguruan Persekutuan Perlis.

INSAN ISTIMEWA YG TERCAMPAK KE SANE IALAH:
Insan Kamil @ Taufiq Desa... major BM


2. IPG KAMPUS SULTAN ABDUL HALIM, Kedah
inspirasi bayblade.....

IPG pertame kt Kedah dan ditubuhkan sejak 1976. IPG nie dapat pembiayaan Bank Dunia dan trsenarai dalam RMK-3. Aku penah pegi IPG nie, agak sempit tp comei la jugak.

INSAN ANEH YG TERBUANG KE SITU IALAH:
C.B @ Ezzat Bakri rambut baci..... major BM


3. IPG KAMPUS PULAU PINANG, Pulau Pinang
veri inggeris....

Antare IPG tertua Malaysia, tengok logo pon dh tau design dulu2 punye logo. IPG nie berada betoi2 atas pulau dan saiznye agak kecik jugak. Walaupun kecik, IPG nie adelah antare IPG yg terkenal kt Malaysia. Naqib Batch 20 pon IPG nie jugak...

INSAN PELIK YG BOLEH DITEMUI DI SITU IALAH:
Keboy @ Izzat Azahar... major SN


4. IPG KAMPUS TUANKU BAINUN, Pulau Pinang
sentuhan moden yg cukup menarik.....

Nie die IPG aku yg cukup indah dikelilingi oleh kebun ubi, highway, kilang kicap dan jirat cine. IPG nie dibuka pade tahun 1992, mse tu Anuwar Ibrahim msih lagi dalam kabinet Malaysia. Kalo kome bukak WIKIPEDIA pase IPG nie mmg die letak ayat mengarut. Ade ke dikatenye IPG nie antare kampus IPG termoden kt Malaysia, cm sekolah asrama adela.... jujur aku cakap, it's true....

INSAN PALING GENIUS DI BUMI BAINUN IALAH:
Aku.... major TESL


5. IPG KAMPUS ILMU KHAS, Kuala Lumpur
cm kucin je kt atas tu.... meowwwww......

IPG lame jugak. Aku x penah masok dn tak tau nk cite ape pasal mktb nie. Budak SEMESTI lain yg ade kt situ ialah BADAK (22nd Batch). Dh nmenye pon ilmu khas, subjek utame kt situ ialah pendidikan khas....

INSAN BAJET HOT KT ILMU KHAS IALAH:
Cey-ay @ Hafizuddin the hot b**ch.....major KESOS


6. IPG KAMPUS PENDIDIKAN TEKNIK, Kuala Lumpur
mmg mcm sekolah teknik....

IPG nie dekat ngn IPG Kampus Ilmu Khas je. Aku penah lalu lepas tengok AJL aritu, Cey-ay yg bawak dengan  menaiki FZ nye yg bajet hot tu. Kesimpulan lepas tengok, mmg kecik. Dh la ade kes simbah cat kt pejabat HEP hahahaha....

INSAN NO KOMEN YG ADE KT SITU IALAH:
Ijam Jasri.... major KH kot.....


7. IPG KAMPUS BAHASA MELAYU, Kuala Lumpur
not bad.... ala2 sekolah agama.....

IPG yg terletak bersebelah dengan UM je. Dh nme pon Bahasa Melayu, sah2 subjek utame yg ade kt situ ialah BM.

HOT CHICK IPG KAMPUS BAHASA MELAYU IALAH:
Ashikin Zuhri @ Cik Ikin.... major KESOS


8. IPG KAMPUS TUN HUSSIEN ONN, Johor
another sentuhan moden........

Entah... tp banyak budak SEMESTI pg sni mcm Hanis Hezali @ Mak Cik & Hj Faiz....

INSAN-INSAN YG ENTAH:
Caim... major MT
Solehah Roslan.... major RC kot....


9. IPG KAMPUS SULTAN MIZAN, Terengganu
mmg aku terkejut tengok lambang IPG nie untuk kali pertame... termoden sangat la pulak....

Terletak kt Besut. Bleh nmpak penyu.

INSAN MALANG YG BERADA DI SITU IALAH:
Damak @ Izzul Syahmi..... major paling bajet iaitu SN, hahahaha,......


10. IPG KAMPUS KENINGAU, Sabah
mmg kesian, nie je aku dapat...... mcm tak payah letak pon tak pe tp kesian, mmg kesian....

Xde banyak maklumat sangat pase IPG nie. Tp yg paling best adelah alamat penuh IPG Kampus Keningau. Terkejut aku bile bace ade ayat BEG BERKUNCI 11....

INSAN YG DIKASIHANI IALAH:
Yoyy @ FUCKrul Hisyam.... major PJ...


................................................................................................................


Itulah mereka2 yg berade kt IPG sluruh Malaysia. Aku mengucapkan GUD LAK untuk exam nanti. As usual, post2 la sket soalan spot IPG korang kt aku... ok, babai.....

CCcCcHhHhAaAAaAllLlLlLOooOoOo............

No comments:

Post a Comment