Wednesday, May 4, 2011

hantu 'NASI LEMAK' seploh ringgit

Kembali brbicara pase hantu dn kali nie aku nk sembang pase hantu 'NASI LEMAK' seploh ringgit. Mcm slalu dengo je kan, tp aku bukan nk citer hantu mak cik yg jual nsik lemak kt tingkap asrama 2. Udah 'klise' dh pn citer yg itu.

hantu nasik lemak yg nie dh pupus dh pun sbb bebudak asrama smakin brani untuk komplen ketidaksedapan nasik hantu 2, mungkin hantu nasik lemak 2 dh jual nasik lemak lain kot kt mane2 lorong trpilih.....
Hantu 'NASI LEMAK' seploh ringgit yg aku mksudkan sebenonye adalah HANTU KOPEK. Sbb 2 la nasik lemak nye seploh ringgit. Hantu kopek jugk dikenali sbgai HANTU TETEK tp istilah 2 nmpak direct sangt pulak, so bek gune nme hantu kopek walaupun kopek 2 kalo kt area Kedah depe smekan dngn dompet. Tp org Kedah x la mksudkan hantu kopek 2 sbgai HANTU DOMPET pulak. Udah penin teman kalo pase definisi perkataan.......



HANTU KOPEK

hantu kopek sedang menyerang mangsanya.....
Jantina hantu kopek adalah perempuan, lgpun pompuan je yg ber....... dn hantu nie x cun pun sbb dh tue. Die suke sorok bebudak. Spe yg kne sorok diberi makan mee cacing. Ade sesetengah pihak menyatekan budak yg disorok adelah budak yg tengah main sorok2, ade jugak yg kate budk yg disorok mstilah budk yg sedang kluar rumah pade waktu senja. Tempat die sorok 2 dkt bawah kopek die. Kalo aku mesti udah nk muntah, dh la tue kalo mude x pe gak.....


MAK AKU PUNYE CITE....

Aku slalu gk tnye pase hantu kt mak kalo2 die tau. Pase hantu kopek nie mak cakap mmg ade kes kt kampung aku. Mangsenye pun OPAH SEDARE aku sendiri. Zaman 2 mak aku pun xde lg mksudnye mmg citer nie dh lame giler la. Opah sdare aku mse 2 mude lagi, ntah cmne die kne sorok plak dngan hantu nie. Abes stu kampung mncari-cari kt mne opah sdare aku 2 kne sorok. Las2 jumpe dlam rumpun pokok buloh. Org kampung mmg target die kne sorok kt dlam rumpun buloh tp mse 2 mlambak pokok buloh kt kampung aku sbb 2 la kot nmenye KAMPUNG TELUK BULOH. Kesian pade pokok buloh yg x bersalah, depe pn kne tebang gak. Lepas jumpe 2 pn opah sedare aku 2 jdik mcm org sakit mental, slain 2 kepalenye pn jadik teleng. Impak kne kepit dengan kopek hantu 2 kot. Opah sdare aku 2 aku x sempat jumpe pn, die dh meninggal lme dh... smoge rohnye dicucuri rahmat dn ditemptkan dengan org2 yg soleh....amin......



ADEK-BRADEK HANTU KOPEK

Jangan memain hantu kopek pn ade adek-bradek gak. Kewujudannye ade kt Indon. Hantu yg aku maksudkan ialah WEWE GOMBEL.

lukisan WEWE GOMBEL yg aku jempe kt internet........ siap ade rame2 lagi dkt blakang die......

KENAPE???

Berdasarkan fizikal wewe gombel mmg dh nk mcm hantu kopek. Tengok je la, smpe terpintal-pintal kopek die. Wewe nie pun suke sorok budak jugak. Die akan sorok budak yg kluar pade waktu senja dkt area tempt die tinggal mcm pokok rendang, kubur, tepi sungai dn len2 tempat yg hantu suke lepak. Wewe gombel top dekat Kepulauan Jawa. Asal-usul kejadian adalah disebabkan seorang pompuan mati bunuh diri slepas mlarikan diri dari org kampung yg mengejornye sbb die bunuh laki die seblom 2. Pompuan 2 bunuh laki die dulu sbb laki die romen plak dengan pompuan lain. Si wewe nie ktenye mse die hidup die x bleh branak sbb 2 la kot laki die carik betina len. Bunuh-membunuh plak. Akhirnye die jdik hantu. Nseb bek la die ni x bunoh2 org. Die sorok budak je sbgai peringatan kpade mk bapak yg x jage anak depe elok2.


PANDANGAN ILMIAH

X tau la wujud ke x kedue-due jenis hantu nie. Ade mungkin direka untuk menakutkan bebudak dri kluar malam pade zaman dulu. Maklum la mne ade TNB pasang lampu jalan, mesti gelap nk mampos. Dulu pun mlambak harimau kt kliling kampung, kang mase jalan2 kang bejalan pulak dengan rimau. Sah2 la kene kokak. Atas tanah 2 pun bukan bleh nmpak deduri ke, kekace ke, tetahi ke kalo memalam, skali terpijak naye je.... kesimpulannye X PAYAH KLUAR MALAM.


Seblom tutup citer, jage diri jangan smpe kne sorok dngn 'HANTU KOPEK JANTAN @ WEWE GOMBEL MODEN' pas 2 kne bawak smpe LOMBOK.

ChaLLLLLOOOOooooooo.........

No comments:

Post a Comment