Tuesday, April 26, 2011

PRIMANTIANAK : mereka CHANTEK tetapi GANAS

Aha...kali ni aku nk sembang pulak pase hantu Mlayu yg paling ganas skali. Siap bunuh2 org plak 2. Mempersembahkan.....PONTIANAK....hihihihihihiih......


AMENDE PONTIANAK 2 ???

Skrang kte brsme-sme usha tentang definisi pontianak
  • hntu pompuan yg suke isap darah (lg2 org nk branak), nme len ialah langsuir dn si ngiang-ngiang - Kamus Dewan Edisi Ke-4
  • jembalang pompuan yang isap darah. berkeliaran dkat hutan @ kubor. slalunye menjelma dlm bentuk pompuan cun dn menggoda serta bau wangi bunga kemboja - Buku Rojak Fakta Malaysia
  • prempuan yg mati sewktu mengandungkan anaknya @ jin ganas yg slalu ganggu manusia - Wikipedia
  • dkat Indon lbeh dikenali sbgai Kuntilanak - definisi aku....
Itu antra definisi yg aku dapat, nk carik banyak2 malas plak. Kesimpulannye, pontianak ni mmg ganas. Pompuan plak 2. Haish..... pompuan... pompuan... jngan marah ye...

Slain itu ade jugak yg kte pontianak ni bleh jdik chantek... Tp ade syarat, kne pacak paku kt leher die pas 2 biar je la. Kalo cabut jdik balik la hantu nye.


                    ~~~ hambek hang... kalo mcm ni sume orang nk kawen ngn pontianak ~~~




 

PRIMADONA+PONTIANAK=PRIMANTIANAK

Pontianak ni bleh tahan jugak glamernya. Slalu jugak kluar filem. Kalo kat Indon depe panggil Kuntilanak tp aku nk cite yg kt Mlaysia je la... Mari brkenalan dngan primantianak perfileman Malaya.

Maria Menado
Sbenonye die ni org Indon dn nme die seblum peluk Islam ialah Liesbet Dotulong. Berhijrah ke Malaya dn jdik sebutan org slepas kejayaan filem 'Pontianak'. Jngan memain filem 2 sbenonye filem seram pertama dkat Malaya. Lpas 2 kluar plak filem pontianak len sperti 'Dendan Pontianak' dan 'Sumpah Pontianak' juge dilakokan Maria Menado.

                                                                 ~~~ tuh... dia...~~~

Maria Menado juga pernah diiktirf  'Times Magazine' sebagai 'Wanita Paling Cantik di Malaya' dn 'Wanita Berpakaian Paling Menarik di Asia Tenggara' oleh United Press International. Pernah berkahwin dengan Sultan Pahang. Sultan pn minat dngan 'pontianak'.
Snang kte die nie lah 'Pontianak Sejati Malaya'.


Maya Karin
Die ni pulak pontianak terbek pernah dihasilkan prfileman negara. Bayangkan mase jdik pontianak pun dh cantik... ni kan pulak mase dlam keadaan manusia bese. Maya Karin terkenal slepas berjaya mlakonkan watak pontianaknye dlam filem Kak Shumi iaitu 'Pontianak Harum Sundal Malam' yg first dngan yg 2nd skali.

                                          ~~~ spe yg kte x lawo memang bute la nmenye ~~~

Aku ckap Maya Karin nie pontianak terhebat negara ialah krane die nie penah dpat anugerah 'Plakon Wanita Terbaik Festival Filem Asia Psifik ke-49 kt Jepun thun 2004' dengan 'Plakon Terbaik Festival Filem Seram dan Fantasi Estepona dkat Spanyol thun 2005'. Bru jdik pontianak dh dpat macm2 anugerah. Kirenye die ni lg hebat dripada Nang Nak sbb walaupun Nang Nak menang beso dkt Festival Filem Asia Pasifik thun 1999, plakon yg jdik Nang Nak 2 x menang pun. Maya Karin ni la hantu pertama muncul sbagai Plakon Wanita Terbek dlam sjarah Festival Filem Asia Pasifik.


KISAH BENAR~~~

Kes paling terkenal pase pontianak ni pernah trjadik mase aku skolah rendah. Heboh kt surat kabor cite kt Ulu Kenas. Ade sorang mamat tangkap gambor pas 2 Cik Ponti ni tumpang kakinye yg xde 2. Cuak gak aku.... ni gambornye....

                           ~~~ nk letak gambo besor pn aku takut... so, gambor kecik sudah ~~~

Aku nk cite jugak pengalaman aku. Pernah aku tangkp gambo kt bilek. Mase 2 dh tutup lampu, ntah knape aku buang tebiat pegi pulak niat tangkap gambo dlam gelap sbb nk nmpk bende 2. Rumate dh tido. Skali aku mmg nmpk bende plek yg kome sendri paham la kan. Aku hrap kalo ye pun, biar la bende 2 singgah kejap je. Aku dh insaf dh skrang.... Situasi nye mcm yg kt bawah nie..... nk cite pnjang pun susah gk kn....

     ~~~ ade faham... aku penah buat silap jdik yg lain x payah nk ngade2 try plak, nnt nyesal... ~~~

Bg yg sudi mmbace, trimas bebanyak... Harap dpat ilmu bru....

ChALLooOoOOO.....

2 comments:

  1. Maria Menado bukan Indon la... dia Filipino.

    ReplyDelete
  2. based on dialek die pun dh bleh tau die org indonesia apatah lagi kalo bukak wikipedia, siap ade bendera indon lg dkt die punye biodata.... lagi satu menado tu asalnye drpd perkataan MANADO name tempat dkt utara sulawesi, indonesia... ok...

    ReplyDelete