Saturday, April 23, 2011

AnUgErAh HaNtU PoPUlaR

Nseb dh ade blog, bleh jugk aku mengisi kboringan thap gaban skrang nie. Skrang aku nk truskan penceritaan ttg hntu2 yg aku tau dn kni tibe giliran encik POCONG~~~~~~

Kalo ckap pase hantu, hantu pocong la yg pling aku gerun sbb aura keunggulan yg dibwak olehnye. Bleh kte pocong nie hantu spesis kuno yg still menghantui alam Melayu @ Nusantara. Hantu yg slalu msok dlam mimpi aku pn die nie la. Penah skali 2 aku BAKO JE... encik pocong pake lighter bapak aku dlam mimpi. Habes die rentung...

LATAR BLAKANG EN. POCONG TERAWAL DLAM SJARAH (blajr subjek sjarah sket...)

Nama : Ki Mandarkemulung
Asal : daerah Parang Kesumo, Jawa Tengah, Indonesia (alamak... jawe rupenye, sme keturunan la aku)
Zaman Kemunculan : abad ke-15
Jawatan : Ketua Taifah
Sbb Meninggal : dihukum bunuh Raja Raden Patah
Sbb Jdik En. Pocong : sbg pringatan bg yg masih hidup, mayatnye diikat erat2 agar rohnya x terseksa

                                             ~~~~mcm nie la kot...hehehhehe.....~~~~~

 POCONG DLAM DUNIA GLAMER

Kalo ade anugerah hantu popular, aku jangke pocong akan menguasai anugerah nie mcm Siti jugak la. Bayngkan la, majoriti filem hantu kt Indon bnyak cite pase pocong je... antarenye Pocong 2, aku minat yg ni sbb ade Revalina S.Temat blakon tp kalo usha spe x tahan aku rse bleh ngigau malam2... filem len plak mcm 40 hari bangkitnya pocong, pocong ngesot, susuk pocong, tali pocong perawan, kuntilanak vs pocong, dll kalo nk tuleh mampus aku. Kt Malaysia plak filem khas untuk pocong xde pn, tp kalo tengok momok the movie ade sket watak pocong, itu pun ujung2 sudu je wataknye. Kaye pocong nie sbb slalu dpt tawaran blakon, mesti toyol, pontianak, pelesit dn geng2 nye yg len dengki... padan muke kome...

             ~~~anugerah hantu paling popular berita durian 2909 ialah..... SITI POCONG~~~

UNCLE SEEKERS TIPU....

Sumber info ni dri buku yg ditulis oleh uncle seekers yg brtajuk 99 jelmaan makhluk halus. Aku kte die tipu sbb info ke-3 tu, pocong ni POMPUAN... giler ke, kalo pocong 2 pompuan msti la nmpak aset die, yg ni nmpak kempis je xkn pocong ni PENGKID... info ke-7 pn aku rse lwak, kalo bnyak hrte dlam bonjot nye 2 msti la pocong x dpt nk mlompat kt jalan, beguling aje la die kalo cm 2, abes kne lenyek ngn lori... kesian......

KESAH BENOR YOP OI.....

Ade bbrape kes kmunculan pocong di khalayak umum, antarenye ialah:-

                                     ~~~ kalo udh mcm nie mmg melejeh ayor kencin aku~~~

Yg kt atas ni pulak mmg gempor sluruh Malaysia. Brlaku dkt Kota Tinggi. Ble cek2 ruprnye xde mende pn. Ntah org mne ntah dibonjot-bonjotknnye kain pas 2 cmpak dlm sungai. Trkejot beruk la org yg jumpe mse 2. Dkatekan ade pihak yg mengamalkan ilmu x betul buat bende 2 sume. Las2 jabatan agame Islam sruh bako je kain 2....eeh, mcm mimpi aku pulak.

KHAS UNTUKMU POCONG

Pd thun 2001 dulu tlah diadekan pameran hantu. Aku x pegi pn tp org cite kt aku mmg bes pameran 2. Sumpah aku rse rugi. En. Pocong pn ade gk kt situ, die pn terpilih untuk dijadikan bahan pameran.... tahniah aku ucapkan....

                            ~~~budak yg tengok mesti trkencing bukan sbb takot tp sbb gelak~~~

Stakt ni je la aku nk cite pase pocong. Kalo nk tau lbeh lnjut bek tnye aku drpd tnye uncle seekers...

ChalLoOooO.......

No comments:

Post a Comment